Honda CB600F Hornet
Taký malý Talian! Reč nie je o Fantozzim, ale o mojom dojme z prvého bližšieho stretnutia. Useknutá zadná časť motorku opticky zmenšuje, prístrojovka a predná lampa zase zvýrazňuje. Taliansky dizajnérsky rukopis je teda riadne cítiť. Reakcie zvedavcov sa väčšinou nesú v duchu "kukaj na tú lampu a ten lauf..." a podobne. Veru,
Hornet nemá s klasikou nič spoločné, guľaté svetlo sa váľa kdesi v šrote a predtým dominantnú koncovku výfuku teraz takmer nevidno. Japonci to nerobili len tak pre zábavu, všetko má svoje dôvody - a ten hlavný je centralizácia hmoty. Cieľom bolo umiestniť všetky ťažké veci čo najbližšie k ťažisku a odľahčiť tie časti, ktoré sú od neho ďalej. Preto ten očesaný zadok a nezvyčajný výfuk.
Kto z vás ešte nevidel nabrúseného Horneta na zadnom, alebo nalomeného na niektorom z množstva našich okruhov, mal by vrátiť vodičský preukaz a kúpiť si bicykel. Hornet je už roky najčastejšie viditeľná motorka na našom aj najbližších trhoch (keď neberiem Jawu :-) ). Myslím, že každý z nás s touto Hondou nejakým spôsobom už prišiel do kontaktu, rozpoznáme ho na diaľku a technické parametre vieme naspamäť, ale hlavne nikto na ňu nemôže povedať nič zlé. Napísalo sa o ňom množstvo testov s rovnakým výsledkom.
Na úvod treba povedať, že pre rok 2009 je Hornet mierne vynovený a aj keď to na prvý pohľad ani nezbadáte, tak pred vami stojí nový a vylepšený Hornet. Po pravde tých úprav nakoniec až tak veľa nebolo a okrem novej prednej vidlice a nového zadného tlmiča sa zmeny dotkli len upravenej prístrojovky a samozrejme nových farebných kombinácii motocykla, no najmä nové pruženie je určite prínosom. O čom bude teda náš test? O jednej z najuniverzálnejších motoriek na trhu. O legende, ktorá je stále živá a ako sa tak na ňu pozerám, tak tu ešte dlho bude robiť problém pre zvyšok trhu.
Každý redaktor sa teší na novú sezónu po zime, ako malý chlapec na Vianoce, no a dostať na úvod Horneta 600, to je niečo, ako sex z dvoma cicami naraz... Teraz už len ostáva vyriešiť základné prekážky. Veselé jarné počasie, rozbesnení vodiči na prezutých letných gumách a všade tony nasypaného štrku. Ale keďže si človek nevyberá, kde sa narodí, beriem to športovo a sadám si na jedno z najkrajších sedadiel aké som za posledné roky videl.
Motor
Typ: kvapal. chladený 4-taktný radový štvorvalec, rozvod DOHC, 16 ventilov
Vŕtanie x zdvih: 67 x 42,5 mm
Zdvihový objem: 599 ccm
Kompresný pomer: 12:1
Max. výkon: 102 k pri 12 000 ot./min
Max. krút. moment: 63,5 Nm pri 10 500 ot./min
Príprava zmesi: elektronické vstrekovanie paliva
Zapaľovanie: digitálne, tranzistorové
Štartovanie: elektrické
Prevodovka: 6-stupňová
Sekundárny prevod: reťaz
Podvozok
Rám: jednoduchý chrbticový pozváraný z hliníkovej zliatiny
Rozmery (D x Š x V): 2 090 x 740 x 1 095 mm
Rázvor: 1 435 mm
Výška sedla: 800 mm
Objem palivovej nádrže: 19 l
Pneumatiky: vpredu: 120/70-17, vzadu: 180/55-17
Pruženie:
vpredu: teleskopická vidlica typu upside down, priemer klzákov
vzadu: centrálne uložený tlmič pruženia, zdvih 125 mm
Brzdy:
vpredu: 2 x kotúčová, priemer kotúča
vzadu: kotúčová, priemer kotúča 240 mm
Ovládať Horneta je radosť, poslúcha na milimeter presne. Je živý ako šťeňa, stále sa chce zabávať. Prevodovka cvaká úplne bezhlučne, neutrál skočí bez problémov,
Nuž a k športu tak trochu patrí aj stuntriding alebo streetfighting, po slovensky kaskadérstvo. Horňas už od svojho príchodu na tento svet v roku 98 mal všetky predpoklady na túto duchaplnú činnosť a nový model ich zdedil tiež. Treba uznať, že vzhľadovo je to drsnejší streetfighter než jeho predchodcovia. Rátam, že ak by do toho chcel ísť niekto naplno, tak ako prvé by odhodil všetky zbytočnosti (lampa, prístrojovka, zadný blatník) a nahodil hrazdu, padáky, širšie a rovné riadidlá. Hotovo, viac netreba. A určite sa netreba hrabať v motore, lebo ten je na tieto veci dokonale vyvážený. Obrovské plus pre športovanie a predvádzanie srandičiek je predná obrátená vidla. Síce nenastaviteľná, ale kvalitná a donedávna ako jediná v triede.
Čo mám napísať na záver k toľko obkecávanej motorke? Fabrika určite mala dôvody na svoje konanie a verím, že medzi jazdcami sondovala, aby zistila, aký stroj pripraviť. Nezostal tu fakt kameň na kameni. A stavím sa, že tento trend bude pokračovať aj pri ďalších novinkách.
Nezabúdajme, že pod nádržou sa vzpiera motor z najnovšej CBR 600 RR, momentálne najsilnejší v triede šestkových naháčov a vpredu odvádza perfektnú prácu obrátená vidla. Táto motorka sa určite neobkuká za jednu sezónu - komu áno, ten si vyberie z originálnych doplnkov, alebo sa pustí do vlastnej úpravy. Možností je dosť už na prvý pohľad. Okrem zlatej farby, ktorú sme mali my, dostať bordovú, čiernu alebo modrú, všetko perleťové.